Obwodnica Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20 jest w połowie gotowa – poinformował wykonawca – konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Droga połączy Stargard i Gdynię. Ma być gotowa we wrześniu 2017 roku.
Roboty rozpoczęły się w listopadzie 2015 roku. Do tej pory wykonano 95 proc. robót ziemnych i geotechnicznych, 80 proc. prac mostowych, elektrycznych i wodociągowo-kanalizacyjnych.
Jak informuje Strabag, prace postępują zgodnie z harmonogramem. Osiągnęły 70 proc. zaawansowania technicznego i 62 proc. finansowego.
W ramach kontraktu ułożono ok. 5 tys. metrów bieżących nawierzchni bitumicznej na trasie głównej, nawierzchnię bitumiczną na 12 węzłach, a także rozpoczęto roboty wykończeniowe – realizację poboczy, w tym humusowanie i montaż oświetlenia.
Fot. StrabagInwestycja realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Na trasie zaprojektowano 9 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt biegnący nad trzytorową linią kolejową oraz obiekty mostowe i urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym).
– Z uwagi na charakter terenu, na którym będzie przebiegała obwodnica Kościerzyny, konieczne było zaprojektowanie szczelnego systemu odprowadzenia wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych – podaje wykonawca.
Obwodnica Kościerzyny powstanie w ciągu drogi krajowej nr 20 łączącej Stargard i Gdynię. Będzie miała 7,6 km długości w przekroju 2+1 z rezerwą pod przyszłą rozbudowę do przekroju drogi 2+2. Ominie miasto od południa.
źródło: GDDKiAPrace budowlane odbywają się na terenie morenowym w sąsiedztwie trzech jezior: Wierzysko, Dobrogoszcz, Bibrowskie oraz licznie występujących oczek wodnych.
Wartość inwestycji to 168 mln złotych brutto.